טקסט עוגן – איך תייצרו קישורים שגוגל יאהב בעידן שאחרי עדכוני גוגל האחרונים?

לאחרונה (מחצית 2012 בעיקר) היינו עדים לשורה של עדכוני אלגוריתם ע"י גוגל שנועדו לתקן עיוותים שנוצרו באופן כללי מאופטימיזציית יתר של אתרים ברחבי הרשת. כך שכיום אופטימיזציית יתר לאתר ו/או נקיטת טכניקות קידום אתרים לא תקינות ("כובע שחור"), ניתן בהחלט להיתקל בשלל בעיות דירוגים והצגה בתוצאות החיפוש. אך מה לגבי מקרים בהם טקסט עוגן שמקשר לאתר שלך מאתרים אחרים בעצמו סובל מאופטימיזציית יתר או יישום לא תקין לדעת גוגל? – על כך במאמר הבא.

מהו טקסט עוגן?

טקסט עוגן – גם תווית הקישור, טקסט הקישור או כותרת הקישור – הוא הטקסט הנראה לעין בהיפרלינק (Hyperlink). כאשר למילים במסגרת טקסט עוגן יש השפעה על הדירוגים שהעמוד יקבל במנועי חיפוש. מכאן, שטקסט העוגן הוא קישור הטקסט שבאופן מסורתי מוצג בצבע כחול והוא ניתן ללחיצה כמובן. במקרים רבים, טקסט עוגן בקישור הוא שם האתר / החברה אליו הקישור מפנה. אפשר להיכנס לצרות ופגיעה במיקומי האתר כאשר ישנם יותר מדי קישורי טקסט עוגן עם ביטוי מפתח אחד המכווינים לאתר שלך.

חלק מהעדכונים האחרונים לאלגוריתם של גוגל (פנדה, פינגווין) נוגעים לגיוון קישורי טקסט עוגן המצביעים לאתר מסוים מעמוד אינטרנט מסוים. הבעיות מתחילות כאשר יש בעמוד קישורי טקסט עוגן עם ביטוי מפתח זהה, בשיעור של כ-60% ומעלה מסך הקישורים בעמוד. לרוב, ועם יישום טכניקות תקינות של קידום אתר בגוגל אז אין לחברות בעיות של אחוזים גבוהים כאלו בקישורי טקסט עוגן זהים. עם זאת, לאחרונה עלו דיווחים על אתרים שחוו בעיות בדירוגים שלהם בגוגל כאשר מספר גדול של קישורי טקסט עוגן אלו הכילו ביטויי מפתח שגם נכללו במאמצי ה-SEO הכוללים של האתר.

כיצד לגוון קישורי טקסט עוגן וליצור קישורים שגוגל "יאהב"?

דבר ראשון יש לבחון את רשימת קישורי טקסט העוגן המפנים לאתר שלך. ניתן ליצור/להוריד רשימה כזו בעזרת כלים כגון Majestic SEO או Open Site Explorer – כאשר האפשרות הראשונה אולי עדיפה מכיוון שהיא מציעה אימות לאתר שלך ומאפשרת הורדת הרשימה ללא עלות חודשית. לאחר סידור אלפביתי של רשימת קישורי טקסט עוגן אפשר לספור את כמות הקישורים עם ביטוי מפתח מסוים המפנים לאתר שלך. כאשר מתקבלים אחוזים כוללים של טקסט עוגן לביטוי מפתח מסוים מעל 60%, יש צורך לגוון את הביטויים בקישורים.

בבחינת רשימת הקישורים וביטויי המפתח המעוגנים אליהם, ניתן לראות באילו ביטויים וקישורים אפשר לשנות את הניסוח. זה בעיקר רלבנטי לביטויי מפתח שבהם האתר סבל מהורדות דירוג לאחרונה.

אם תופעות לוואי שליליות של דירוגים ממשיכות להופיע על פני ביטויי מפתח רבים, יכול להיות שהבעיה עדיין טמונה בטקסט עוגן – בעיקר במצבים בהם שם החברה/מותג כוללים את ביטויי המפתח או אם שם האתר כולל אותם. גם במקרה זה יש לבחון את רשימת הקישורים לאתר ולגוון את הביטויים בהתאם למצב בפועל. ביטויים לדוגמא שיכולים להיות יעילים כאשר יש יותר מדי קישורי טקסט עוגן עם ביטויים הקשורים לשם או מיתוג החברה הם:

לחץ כאן, החברה, אתר האינטרנט, אודות החברה, לחץ כאן למידע נוסף, לחץ לרכישה מיידית, קנה עכשיו, בקר באתר, צור קשר, www.xxxxxx.co.il, האתר הרשמי, צפה באתר ועוד שפע דוגמאות ואפשרויות.

לסיכום: קישורי טקסט עוגן הם גורם חשוב בתהליכי קידום באינטרנט. מותגים אשר גיוונו את קישורי טקסט העוגן שלהם באתר עצמו ובכל מרחבי הרשת, לא סבלו באופן כללי מהורדת דירוגים על רקע של טקסט עוגן לקוי או דחוס מדי. כמו כן, חשוב כל הזמן לשים לב לעדכוני אלגוריתם נוספים ולהיות דינמיים בכל מה שקשור לקידום אתר בגוגל.

במאמר זה נעזרנו בפוסט הבא:

http://www.billhartzer.com/pages/how-to-diversify-the-anchor-text-of-links-to-your-web-site/

מאמרים נוספים